Yeni Yayınlar

recent

CommanndBlock(Komut bloğu)Nedir Kullanımı

Merhaba bu yazıda size minecraft ta Commandblock'ları(komut blokları)

Komut bloğu


Duncan Geere Mojang avatar.png
Çoğunlukla hayatta kalma modunu oynuyorsanız ve "kulağa hile gibi geliyor" düşünüyorsanız, haklısınız - bu yüzden hayatta kalma modunda komut blokları mevcut değildir. Özellikle yaratıcı mod ve macera modu harita oluşturucular için oluşturduğumuz bir özellik. Jeb bir varlıklarını açıkladı tweet Temmuz 2012'de ve bunlar sürümde oyuna eklendi 1.4.2 - Pretty Korkunç
Güncelleme da çubuklu ürkütücü anvils, ürpertici saksı ve korkunç havuç ekledi.
Duncan Geere [1]
Bir komut bloğu bir olan blok yürütebilirsiniz komutları . Hile olmadan Hayatta Kalma modunda elde edilemediği veya düzenlenemediği için, öncelikle çok oyunculu sunucularda ve özel haritalarda kullanılır.

Edinme 

Komut blokları Reklam öğesi envanterinde kullanılamaz. Bu birini kullanarak elde edilebilir bahis bloğu kontrol , ya da çeşitli kullanılarak komutları gibi, ya da /give @s command_block/setblock ~ ~ ~ minecraft:command_block
NBT verilerini depolayabilen diğer bloklarda olduğu gibi pick block + kullanarak CTRLkomutu ve seçenekleri komut bloğunun içine kopyalar. Bu, içindeki verileri tekrar girmek zorunda kalmadan başka bir yere yerleştirilmesini sağlar.
Ayrıca kırılamaz Komut blokları Survival operatör izinleri olmadan modu tarafından taşınamaz, yanıcı olmayan pistonları ve aynı var patlama direncini olarak ana kaya .

Kullanım 

Bilgi 

Ne zaman bir komut bloğu komutları yürütebilirsiniz aktive tarafından redstone gücü . Her zaman tüm izinlere sahiptir, bu nedenle genel olarak bu komutu kullanamayan oyuncular tarafından bir komutun belirli bir kullanımına izin vermek için kullanılabilir (örneğin, herkesin herkesin kendilerine herhangi bir şey vermesine izin vermeden belirli bir öğeyi elde etmesine izin vermek isterler). /give
Bir komut bloğunun, etkinleştirilecek zincir komut bloğunu belirleyen bir yönü ("karşılıklı") ve "Koşullu" modda bir komut bloğunun yürütülüp yürütülmediğini görmek için kontrol edilecek bloklar vardır.

Yağmalamayı engelle 


Değişiklik 

Komut bloğu GUI'si.
Komutu bir komut bloğuna girmek veya değiştirmek için komut bloğundaki Öğe Kullan denetimini kullanarak GUI (grafik kullanıcı arabirimi) komut bloğunu açın GUI yalnızca oynatıcı Yaratıcı modundaysa ve uygun izinlere sahipse açılır In single , hileler düzenleme komutu bloklarına etkinleştirilmelidir. Çok oyunculuda , komut blokları yalnızca Yaratıcı moddaki işleçler tarafından başarıyla düzenlenebilir ve komut bloklarının çalışması için server.properties dosyasında aşağıdaki değerlerin ayarlanması gerekir :
  • enable-command-block olarak ayarlanmış olmalı true
  • op-permission-level2veya üstü olarak ayarlanmalıdır (varsayılan 4'tür)

Konsol Komutu
Komutlar üst metin bölmesine girilebilir. Komut bloğundaki komutlar için metin sınırı 32.500 karakterdir, ancak metin bölmesi aynı anda bu miktarın yalnızca küçük bir bölümünü gösterebilir. Tab ↹Kelimeleri tamamlamak veya seçenekler arasında geçiş yapmak için tuşuna basın .
Bir komut bloğunda komutlar do not ileriye çizgi (öneki gereken /onlar sohbet penceresinde yaptığınız gibi), ama çok hareketsiz yapıyor çalışır.
Konsol komutu metin bölmesinin altında, hedef seçicilerin nasıl kullanılacağı hakkında bazı hatırlatma ipuçları bulunmaktadır .
Önceki Çıktı
Alt metin bölmesi, son yürütülen komutun (başlangıçta boş) çıktı mesajını (başarılı veya başarısız) görüntüler. Metni düzenlenemez.
Önceki Çıktı metin bölmesinin sağındaki düğme, son çıktının saklanıp saklanmayacağını ve görüntülenip görüntülenmeyeceğini belirtir. OÇıktının ne zaman saklanacağını ve çıktının ne zaman saklanmaması gerektiğini gösterir (varsayılan) XKomutunu yürütürken çıkışını izleyen bir komut bloğu bir blok güncellemesine neden olur ve aynı komut yığınını paylaşırken komutlarını yürütürken çıkışlarını izleyen 64 adet komut bloğuna sahip olduğunuzda, daha sonra 1 veya daha fazla yığın güncellemesine neden olur. 1 yığın halinde 64 blok güncelleme bir veya daha fazla yığın güncellemesine neden olur. Yığın güncellemelerin miktarı yeterince yüksekse, yığın güncellemelerini alıyorlarsa oyuncular için fps düşüşlerine neden olabilir. Bunu önlemek için, geçici hata ayıklama amaçları dışında tüm komut bloklarınızın çıktılarını hiç izlememesini sağlayın.
Impulse / Zincir / Tekrar
Komut bloğunun türünü değiştirmek için "Impulse / Chain / Repeat" düğmesine basın. Varsayılan durum "Impulse" dır, ancak varsayılan olmayan komut blokları yerleştirilebilir. Komut bloğu, komut bloğu türünü değiştirirken de renk değiştirir:
  • "Impulse" komut blokları turuncu renktedir. Bunlar, her etkinleştirildiklerinde bir kez yürütülür.
  • "Zincir" komut blokları yeşildir. Bunlar yalnızca kendisine işaret eden komut bloğu işlendiğinde yürütülür. Bu, Koşullu seçeneğinden farklıdır, sadece arkasında değil, kendisine işaret eden şeyi tespit eder. Ona işaret eden komut bloklarının da zinciri tetiklemesi gerekmez. Bir zincir tetiklendiğinde, tüm komutları aynı anda yürütülür.
  • "Tekrarla" komut blokları mor renktedir. Bunlar, etkinleştirildikleri sürece komutlarını oyun başına bir kez yürütürler (saniyede 20 kez, engelleme gecikmesi).
Koşullu / Koşulsuz
Üst:               "Koşulsuz" modda komut blokları.                                                             
                      "Koşullu" modda komut blokları.
Komut bloğunun koşullu davranışını değiştirmek için "Koşullu / Koşulsuz" düğmesini tıklayın:
  • "Koşullu": Koşullu moddaki bir komut bloğu, komutunu ancak arkasındaki komut bloğu başarılı bir şekilde yürütüldükten sonra ("arkasında", komut bloğunun baktığı yöne zıt yönde, zincir yönünden bağımsız olarak veya zincirleme olsa bile yürütür) gerçekleşiyor).
  • "Koşulsuz" (varsayılan): Koşulsuz modda bir komut bloğu, arkasında komutunu başarıyla yürütmeyen bir komut bloğu olsa bile komutunu (doğru şekilde etkinleştirilirse) yürütür.
Her Zaman Aktif / Redstone Gerektirir
Komut bloğunun etkinleştirme gereksinimlerini değiştirmek için "Her Zaman Etkin / Redstone Gerektirir" düğmesini tıklayın:
  • "Redstone Gerektirir" (impuls ve tekrar komut blokları için varsayılan): "Redstone Gerektirir" ayarındaki bir komut bloğunun komutunu yürütmek için redstone ile etkinleştirilmesi gerekir .
  • "Always Active" (zincir komut blokları için varsayılan): Komut bloğu, redstone aktivasyonu olmasa bile her zaman etkindir (zincir komut blokları zincirlendiğinde komutlarını yürütür, yinelenen komut blokları her oyun işaretini - saniyede 20 kez - ve dürtü komut blokları bir kez etkinleşir, sonra tekrar etkinleştirilemez).
Bitti
↵ EnterKomutu kaydetmek ve komut bloğundan GUI'den çıkmak için "Bitti" düğmesine tıklayın .
İptal etmek
"İptal" düğmesini tıklayın veya Escherhangi bir değişikliği kaydetmeden GUI komut bloğundan çıkın.

Aktivasyon değiştir ]

Komut blokları redstone mekanizmalarıdır ve aşağıdakiler tarafından etkinleştirilebilir:
Ek olarak, bir komut bloğu enerjili bir konuma bir komutla klonlandığında, yeni komut bloğu sadece orijinal hiç etkinleştirilmediyse komutunu yürütür (F3 hata ayıklama ekranında "tetiklendi" olarak görünür).
Not bloğu hariç diğer tüm redstone bileşenlerinin aksine, her oyun işaretini (saniyede 20 kez, engelleme gecikmesi) bir komut bloğu etkinleştirilebilir Bununla birlikte, Redstone İhtiyaçları olarak ayarlanmışsa, arka arkaya iki oyun kenarı etkinleştirmek , aynı kene sırasında güçten güçsüz ve geri geçişe (örneğin setblock saati ile ) geçiş gerektirir.
"Her Zaman Etkin" modundaki bir komut bloğu her zaman etkinleştirilir. Varsayılan durum "Redstone Gerektirir" dir, yani yalnızca güç verildiğinde çalışır.
Etkinleştirildiğinde, komut bloğunun türüne bağlı olarak bir komut bloğu komutunu yürütmeye çalışır:
  • bir komut bloğu ("Impulse") komutunu bir kez çalıştırmayı dener
  • bir zincir komut bloğu ("Zincir"), kendisine bakan başka bir komut bloğu kendi komutunu yerine getirene kadar komutunu yürütmeye çalışmaz
  • Bir yinelenen komut bloğu artık aktive kadar ( "Tekrar") kendi komuta her oyun kene yürütmeye çalışırsa

Zincirleme icra 

Herhangi bir komut bloğu etkinleştirildiğinde bir zincir komut bloğuyla ("Zincir" modunda bir komut bloğu) karşı karşıya kalırsa, zincir komut bloğuna yürütmeyi de denemesini bildirir. Zincir komut bloğu, komutunu yalnızca etkinleştirildiğinde ve "Koşullu" modda ise, arkasındaki komut bloğu başarılı bir şekilde yürütüldüğünde (arkasında, hangi komut bloğunun kendisine bağlandığı anlamında değil) ). Zincir komut bloğunun etkinleştirilip etkinleştirilmediği veya başarılı bir şekilde yürütülüp yürütülmediği, başka bir zincir komut bloğuyla karşı karşıyaysa, o bloğu da yürütmeyi denediğini bildirir.
Zincirleme komut blokları zincirlendikleri sırayla aynı oyun işaretinde yürütülür. Zincirleme yürütme, o oyun işaretinde zaten çalıştırılmış bir komut bloğuna geçirilemez (döngüler yalnızca bir kez yürütülür).

Çıktı 

Etkinleştirildiğinde, bir komut bloğu birden çok çıktı türü üretebilir:
Redstone Karşılaştırıcısı
Bir komut bloğu, son çalıştırılan komuta özgü sinyal gücüyle (örneğin, komuttan etkilenen oyuncuların sayısı) kendisinden uzağa (muhtemelen bir blokla ayrılmış) bir redstone karşılaştırıcısına güç verebilir.
Sinyal gücü, komut bloğu devre dışı bırakıldıktan sonra bile her zaman yürütülen son komutu yansıtır.
İleti
Çıktı iletisi, yürütülen komutun başarılı veya başarısız olduğunu açıklar ve birden çok hedefe yazılabilir:
Önceki Çıktı: Çıktı iletisi her zaman GUI komut bloğunun "Önceki Çıktı" metin bölmesine yazılır.
Sohbet: Çıkış mesajı, sohbet metnine tek oyunculu modda yazılır veya bastırılmadığı sürece diğer tüm op'lara çok oyunculu modda yayınlanır Bazı komutlar, sohbete, bastırılmayacak olan normal işlevleri olarak ek metin yazabilir (örneğin, komut, çıkış mesajından ayrı olarak, tüm oyuncuların sohbetine bir mesaj yazar). Sohbet genellikle bir oyuncunun adı ile başlar olacağını mesajlar (örneğin itibaren ve komutlar) kullanımı oyuncu adı olarak. Komut bloğu yerleşimden önce bir örs olarak adlandırılmışsa, bunun yerine bu ad kullanılır./gamerule commandBlockOutput false/say/me/say/tell@
Günlükler: Çıktı iletisi, engellenmediği sürece çok oyunculu sunucu günlüklerine yazılır ./gamerule logAdminCommands false
Komut İstatistikleri
Komut blokları, aşağıdakiler dahil olmak üzere çeşitli başarı sonuçlarını skorbord hedeflerine gönderebilir:
  • SuccessCount: başarı sayısı (önceden redstone karşılaştırıcı çıkışı tarafından da kullanılabilir, ancak 15 ile sınırlı değildir)
  • Etkilenen Bloklar: değiştirilen blok sayısı
  • Etkilenen Varlıklar: değiştirilen varlıkların sayısı (oyuncular dahil)
  • Etkilenen Öğeler: değiştirilen öğelerin sayısı
  • QueryResult: komut tarafından döndürülen değer
Kullanılacak hedefler, komutun çalıştırılmasıyla veya komut bloğunun NBT verilerinin doğrudan komutla değiştirilmesiyle belirtilebilir ./stats/blockdata

Notlar değiştir ]

Komut blokları OP seviyesi 2. Aşağıdaki komutlar komut bloğunda kullanılamaz komutlar çalıştırılabilir: , ve (yani çok oyunculu okunur komutları ve tüm hariç ) . /ban/banlist/ban-ip/debug/deop/kick/op/pardon/pardon-ip/publish/save-all/save-off/save-on/stop/whitelist/debug/publish/list
Aşağıdaki komutlar kullanılabilir ancak sınırlı işlevsellikle (kendi çıkış görüntüler yalnızca komut bloğunun Önceki Çıktı bölmesinde ziyade sohbet görüntülenen): , ve /help/seed/list/scoreboard objectives/scoreboard players/team list
Aşağıdaki komutlar komut bloğunun ismi (varsayılan kullanmak @: kendi çıktı) ve Adı değiştirmek için bir örs kullanın /me/say/tell

Paskalya yumurtaları değiştir ]

Searge " komutunu komut satırındaki komuttan önceki komut olarak çalıştırma " /" şimdi önceki çıktıyı "#itzlipofutzli" olarak ayarladı. Ayrıca, komut bloğu aracılığıyla çalıştırılırsa, "Searge says" ön ekine sahip çeşitli mesajlar verir. Bu, bilinmeyen bir güncelleme nedeniyle artık Bedrock Edition'da çalışmaz

Hiç yorum yok